Základní škola

171207 odpoledne s hp 3 trida 015Mně se moc líbilo, jak jsme venku chodili a dělali vlak. Chytili jsme se provázku a potmě jsme šli nebezpečný okruh. Na konci jsme potkali Hagrida. Předtím jsme nakupovali klobouky, hůlky a pláště.

David L.

 

Museli jsme uhádnout heslo do Příčné ulice. Chodili jsme školou a hledali jsme nápis se symbolem. Heslo bylo: Nikdy nelechtej spícího draka Draco dormiens titilandus. Pak jsem se potkali s bývalými žáky a ti se jmenovali Kačka, Áďa, Pája a Luboš (+ Hagrid).

Áďa Z.

Mně se líbilo, že přišli starší žáci. Převlékli se za obchodníky a my jsme jim dávali srpce a galeony a oni nám prodávali věci a vrátili nám srpce. Nadchlo mě rozdělování do kolejí. Byla jsem ve skupině Nebelvír.

Vaneska V.

Mně se líbilo, jak jsem šli po rozdělování na hostinu do kuchyňky. Tam jsme seděli podle kolejí a měli jsme hodně dobrot a dost jsme toho snědli.               

Verča H.

 

171205 zpestrovani vyuky 3 trida 005V průběhu prvních tří měsíců jsme ve třetí třídě rozjeli jak práci na vyjmenovaných slovech, tak se intenzivně věnujeme práci na malé násobilce. V obojím nám pomáhají pomůcky, které nepravidelně zařazujeme do výuky. Pro procvičování násobilky to jsou desetistěnné kostky, černý Petr nebo násobilkové pexeso. V českém jazyce se věnujeme vyjmenovaným slovům formou karetní – máme řady VS, domino i pexeso. Také luštíme křížovky. A používáme i další netradiční pomůcky – někdo je možná raději použije na čištění záchodu…

Podívejte se do galerie, jak nás aktivity baví.

Jan Horák

 

V pondělí jsme s 8. třídou přichystali čertí rej u nás ve škole. Nachystali jsme různé úkoly a stanoviště. Děti z první až čtvrté třídy se rozdělily pomocí losování do skupin. Úkoly byly různé, někde se počítalo, kreslilo, zpívalo, hrálo prší, poznávaly se různé věci, pohádky a poslední stanoviště bylo v tělocvičně. Na každém stanovišti získala skupinka body, které se pak následně sečetly a vyhodnotily. Zatímco probíhala stanoviště, vydali jsme se do školky. Děti nám ukázaly, jak umí krásně zpívat a k tomu i trochu tancovaly. I když se trochu bály, sebraly odvahu a nakonec se na čerty vrhly a polechtaly je. Ještě dostaly nadílku a rozloučily se s námi.

171204 certi rej 072Mezi tím skupinky prošly všechna stanoviště a sečetly se jim body. Na hale jsme vyhlásili pořadí, odměnili drobností nejlepší a všichni získali čertovské vysvědčení. Pak na halu přišli žáci 5. – 7. třídy, kteří se rozlosovali do skupin a na stanovištích plnili pod dohledem osmáků podobné úkoly, jen obtížnější. My jsme se zatím vydali do tříd s nadílkou. Za ni děkujeme panu Kubištovi, který věnoval hořické trubičky, a panu Pavlu Vondráčkovi za jablka.

Překvapilo nás, že děti uměly krásně zpívat písničku nebo recitovat básničku a většinou se nás nebály. Každý dostal nadílku a ten kdo zlobil, nám slíbil, že se polepší, jsme na ně zvědaví. Ještě nám zbývalo vyhodnotit 5. – 7. třídu. Ti, co zlobili, byli předvoláni na podium a museli zazpívat nebo zatancovat. Letošní čertí rej byl udělaný jinou formou než doposud a myslím si, že to mělo úspěch a děti si ho chválily.

Za deváťáky Adél Vítková

 

171203 rozsviceni vanocniho stromku 018Během nedělní akce Rozsvícení vánočního stromku v Ostroměři vyvrcholila dvouměsíční příprava našich školních kroužků. Mohli jsme se tak zaposlouchat do koled pěveckého sboru, zatancovat si s tanečním kroužkem a nechat se unést pohádkou dramatického kroužku a dramatizací historického příběhu o Josefovi a Marii. Program zpestřily rovněž děti z mateřské školy se svým pásmem básniček. Ještě jsme se zastavili v prodejním stánku školy, oči nám jen přecházely ze spousty krásných výrobků, které děti se svými učiteli připravily, a příjemně vánočně naladěni jsme se rozešli domů. Děkujeme všem za podporu a těšíme se, že se zase za rok sejdeme.

Za všechny kolegy Lada Nekulová a Dana Hermochová

 

171130 vanocni vyrobky 001Během listopadu jsme se žáky v rámci výtvarné výchovy, pracovních nebo užitých činností tvořili vánoční dekorace. Zapojili se také další pedagogové ve svých předmětech, třeba matematice, ale i školní družina a školní klub.

Při výtvarné výchově si první třída vyzkoušela dekorování skleněných vánočních baněk v netradiční barevnosti. Druháci procvičili své prstíky na výrobě vousatého Santy. Třetí třída se bavila při sestavování Mikuláše, protože jim jeho tvar připomínal káču. Čtvrtý ročník zachvátila čepičková mánie – vyráběli jsme různě barevné čepičky z příze a poté je aranžovali na sněhuláka a pletli k nim šály. Pátou třídu zaujala výroba anděla, na kterém si všichni dali opravdu záležet, a někteří chlapci pronesli: „To si fakt tentokrát koupím.“ Šesťáci předvedli své dekorativní schopnosti, když vyráběli vlastní vánoční svícny z obyčejného materiálu, jako je sklenice a pytlovina. Sedmá třída do vánočních výrobků přispěla netradičně pojatým vánočním stromečkem v květináči. A nakonec osmá a devátá třída spolupracovala na tvorbě krásné závěsné dekorace anděla a také společně odlévala svíčky z vosku. Všem třídám se výrobky moc povedly a zaslouží si pochvalu. Pokud se chcete sami přesvědčit, přijďte se podívat v neděli 3. 12. do Ostroměře na slavnostní rozsvícení vánočního stromu, kde práce dětí nejenom uvidíte, ale můžete si je i zakoupit, a navíc odhalit ostatní výrobky.

Kateřina Kulichová

 

171130 listopad v sd 002V listopadu jsme si ve školní družině hráli, soutěžili jsme v pexesu, chodili na vycházky do přírody, ale také jsme věnovali výtvarným a tvořivým činnostem. Děti ze školní družiny se již tradičně podílely na výrobě prodejních dekorací k rozsvěcení vánočního stromu v Ostroměři.

Radka Křížková

 

 

171130 exkurze do zoo 006Dne 30. listopadu jsme využili dárkový certifikát, který jsme vyhráli za 3. místo ve sběru papíru. Z naší školy tak vyrazili nejen nejúspěšnější sběrači papíru, ale i ti, kdo přinesli větší množství kaštanů, nebo jsou aktivními členy ekotýmu. Jelo nás celkem 27 a mohli jsme si užít vzdělávací program o lidoopech.

Naše průvodkyně prokazovala, že má nejen nastudované informace, ale jak moc ji práce se zvířaty baví (a přidávala i své osobní zkušenosti z Afriky, kde se podílí na ochraně některých ohrožených živočichů). Dozvěděli jsme se informace o šimpanzích, gorilách i orangutanech. A zároveň plnili různé zábavné úkoly – poznat šimpanze podle fotografií, vyfotit některá exotická zvířata na mobilní telefon.

Také jsme se zastavili u „našich“ surikat a užili si velké hřiště. Myslím si, že tato forma vzdělávání děti velmi bavila. A že jim plno informací zůstalo v hlavách.

Jan Horák, koordinátor EVVO

 

171129 pexesiada i odd sd 005Minulý týden proběhl ve školní družině turnaj v pexesu „Pexesiáda“. Děti se rozlosovaly do dvojic a mohli jsme zahájit boje v základních kolech turnaje. Základní i další kola se hrála na dvě vítězství a vítěz vždy postupovat dále až do velkého finále. Finálové utkání se hrálo na velkém kobercovém pexesu. Samozřejmě nechyběli ani rozhodčí, diváci a ceny pro vítěze i všechny zúčastněné.

Radka Křížková

 

 

 
Zpět

 

© 2017 Základní škola Eduarda Štorcha a mateřská škola Ostroměř, Školní 315, Ostroměř, tel.: 493 691 225, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

web vytvořil www.helpmark.cz