• O škole
    Kontakty Dokumenty Ochrana osobních údajů Prohlášení o přístupnosti Elektronická pokladna Historie školství v obci Školní poradenské pracoviště Fotogalerie Projekty
  • Základní škola
    Ze života ZŠ Zaměstnanci Organizace školního roku Žákovská knížka Rozvrh hodin Zápis do 1. třídy Zájmové kroužky Školská rada Archiv ZŠ
  • Mateřská škola
    Ze života MŠ Zaměstnanci Organizace MŠRybičky (1. třída)Žabičky (2. třída)Želvičky (3. třída)ŠVP PVRežim dneArchiv MŠ
  • Školní jídelna
    Zaměstnanci Čipový systém Jídelníček Alergeny Ceny stravného Výdejní doba
  • Školní družina
    Ze života ŠD ZaměstnanciArchiv ŠD

19.04.2022

Co se děje v půdě? (2. A a 2. B)

V úterý 19.dubna jsme se s žáky druhých tříd vydali do Jičína do Centra přírodních věd na ekoprogram s názvem “Co se děje v půdě?”. Půdu jsme poznávali podle vůně, rozhodovali jsme, zda je suchá půda těžší než mokrá, jak poznáme, že je v půdě vzduch, proč se tvoří kaluže… Všichni víme, že žížaly, které žijí v půdě nevidí a orientují se pomocí hmatových vousků. Orientaci pomocí hmatu jsme si také sami vyzkoušeli. Žížaly i jejich vajíčka jsme hledali a pozorovali v kompostu. Zahráli jsme si na stonožky i mnohonožky. Dopoledne plné pozorování a experimentů v přírodě se nám všem líbilo. 

Za žáky 2. A a 2. B napsala Michaela Fikarová


13.04.2022

Sázení v 2. A

Vstávej, semínko, holala, bude z tebe fiala…

V půlce března, kdy se všechno sází, se i druháčci z áčka rozhodli zasadit hrášek a pozorovat růst rostliny. Paní učitelka dodala vše potřebné – od hlíny, semínek až po papírové výsadbové květináče. A už se mohlo sázet. Děti se postupně střídaly u hlíny, dávaly semínko po semínku a nakonec pokropily vodou.  Každý den semínka kontrolovaly, kropily a pozorovaly. „Kdy už nám to poroste? Nejsou ta semínka špatná? Proč pořád nerostou!“ netrpělivě se každý den ptaly. Po dvou až třech týdnech se děti dočkaly a viděly první známky růstu. Těsně před velikonočními prázdninami si naklíčený hrášek odnesly domů, aby jej mohly zasadit do truhlíku nebo na záhon. Jak jim šla práce od ruky, se můžete přesvědčit v naší fotogalerii.

Iveta Macháčková


08.04.2022

Pohádka O rukavičce (1. třída)

V únoru jsme si prožili projektový den „Mám dvě teplé rukavičky“ a domluvili jsme se, že přečtenou pohádku O rukavičce si zkusíme zdramatizovat.

Pohádku jsme si pozorně přečetli, rozdělili herecké role a utvořili malý „Orffův orchestr“. Hlavní rekvizitu, rukavičku, jsme si společně namalovali. Herci si sehnali překrásné kostýmy (Děkujeme všem kreativním maminkám…). V hodinách českého jazyka jsme divadelní představení začali secvičovat. Při nácviku jsme zažívali spoustu veselých chvilek a radosti. Nacvičenou pohádku jsme předvedli našim starším spolužákům z 2.A, 2.B, mladším spolužákům v mateřské škole a na závěr jsme ji zahráli i v obecní knihovně druhákům z bělohradské základní školy. Na zjištění pozornosti diváků jsme měli připraveno i několik otázek: „Jak se jmenovala zvířátka“, „Který nástroj doprovázel dané zvířátko?“ …

Divadelní ztvárnění bavilo vypravěče, herce, hudebníky i diváky.

Naši „derniéru“ budeme mít v červnu na ostroměřských slavnostech a šedesátém výročí založení naší školy.

Za prvňáčky Vlaďka Vondráčková, tř. uč.


05.04.2022

Zápis do 1. třídy

Letošní den byl motivovaný příběhem Ferdy Mravence, proto budoucí prvňáčky a jejich rodiče provázeli žáci v kostýmech mravenečků. V rámci zápisu proběhla prohlídka školy a zábavné odpoledne pro děti. Byla připravena stanoviště, na kterých si děti vyzkoušely psaní, čtení, počítání, svačení, cvičení, zavazování tkaniček a zapínání knoflíků. Děti si odnášely dárečky z keramické dílny, mohly se vyfotit v připraveném fotokoutku, nebo si nechat namalovat na ruku berušku, housenku, či Ferdu Mravence.

Zápisu se zúčastnily děti jak z Ostroměře, Vojic, Konecchlumí, tak z Holovous, Chomutic, Mlázovic či Kamenice. Celkem přišlo 34 dětí se svými rodiči a někteří i se sourozenci.

Za pedagogy Lada Nekulová


05.04.2022

Filmové představení Nicolas Winton – Síla lidskosti

V úterý 5. 4. jsme se s druhým stupněm vypravili do biografu v Hořicích. Počasí jakoby předpovídalo, co se na plátně bude dít. Počáteční obavy dětí, že půjde o vzdělávací akci, vystřídalo překvapení. Promítaný dokument o siru Wintonovi většinu sálu pohltil. O člověku, který zachránil děti z Československa před odvozem do koncentračních táborů, slyšeli možná poprvé, jenže příběh byl silný natolik, že na něj dlouho nezapomenou. 

Po odchodu z kina některé děti samy od sebe říkaly "paní učitelko, bylo to dobrý" nebo "to jsem nečekal". Ohromná „síla lidskosti“, dobra a solidarity dostala jak děti, tak dospělé. Jen stěží jsme potlačovali své emoce. 

Děkujeme panu Tulisovi za pěkné povídání na závěrečné besedě, kde jsme mohli pokládat dotazy, které nás během filmu napadly.

Mgr. Kateřina Kulichová

Reakce dětí:

„Film byl pro mě zajímavý, jelikož mě celkově 2. sv. válka zajímá. Sedačky v kině byly pohodlné a výlet se mi dost líbil. Určitě bych příště podobnou akci zopakovala.“ (9. třída)

„Na filmu se mi nejvíce líbila ochota a odvážnost samotného Nicholase Wintona.

Zjistil jsem, že Nicholas Winton byl velký hrdina a dobrý člověk. Byl jsem zklamán, že v kině neprodávali nachos.“

„Dojalo mě to, že byl tak statečný, a že zachránil 669 dětí a zařídil jim nové rodiny. Sir N. W. se dožil 106 let. Jsem rád, že nejsem v kůži toho jednoho dítěte, které zachránil.“

„Jeho heslo zní: aspoň každých 20 minut se zasmát.“ (6.A)


01.04.2022

Březen - měsíc knihy a čtenářů

V rámci celoškolního projektu jsme se v měsíci březnu věnovali dětským knížkám, předčítání i vlastní literární tvorbě. Projekt si kladl za cíl přinést dětem příjemné zážitky spojené s knihami a předčítáním, podporovat vlastní čtení a literární tvorbu dětí. 

A jak vše probíhalo? 

O velké přestávce děti i učitelé předčítali zaujatým posluchačům ze svých oblíbených dětských knih. Zájem o předčítání i poslech byl veliký. Proto tato část projektu pokračuje také v měsíci dubnu. Předčítat do školy chodili také rodiče našich žáků či paní knihovnice. Mnohokrát děkujeme všem odvážným čtenářům za účast. 

Do projektu jsme zapojili také děti z naší mateřské školy. Po celý březen chodili žáci 2.A, 2.B a 3.třídy předčítat předškoláčkům knížky o žabácích Kvakovi a Žbluňkovi. 

Část projektu, která rozvíjela literární tvorbu, probíhala v každé třídě rozdílně. Žáci měli za úkol vymyslet a v krátkém videu představit svého literárního hrdinu. Některé třídy nejprve uspořádali své třídní kolo a poté svého třídního vítěze nominovali do kola celoškolního. V celoškolním hlasování v těsném výsledku zvítězil skřítek Chroupal žáků 2.B. Další literární hrdinové se s vítězným skřítkem Chroupalem setkali v dobrodružných příbězích, které žáci vymysleli a napsali. Všechny příběhy jsme dali dohromady do naší společné školní knihy. Knihu i videa o jednotlivých třídních postavách budete mít možnost vidět v červnu na ostroměřských slavnostech. 

Michaela Fikarová


01.04.2022

Apríl aneb Den naruby

První aprílový den jsme zahájili „naruby“. A co to znamenalo? Všichni mohli mít na sobě něco vtipného, obráceného, nebo naruby. Prostě to, co by si běžně do školy nevzali. U oblečení jen nezůstalo. Učitelé si připravili různé aktivity jako např. psaní slov, které bylo zrcadlově, přeházená písmena, která nedávala smysl, běh se svázanýma nohama, rozstříhané čtecí příběhy. Vymysleli i různé legrácky – schovali dětem židle, nebo jim je přilepili izolepou k lavicím. Žáci jim pro změnu vyndali baterky z ovladače k dataprojektoru, nebo odpojili myš od počítače. Také došlo na oblíbenou výměnu rolí – z žáků se stali učitelé, z učitelů žáci, kteří s chutí napodobili obvyklé chování a dotazy školáků. Došlo i na skupinové práce, schované učebnice, pracovní sešity nebo jiné pomůcky.

Jak si tento den děti užily, se můžete přesvědčit v naší fotogalerii.

Iveta Macháčková


31.03.2022

Předškoláci ve škole (1. třída)

Vstup do základní školy znamená pro dítě a pro celou rodinu velkou životní změnu. Učí se cíleně pracovat, poslouchat, soustředit se a plnit zadané úkoly.
V novém prostředí se najednou spoléhá samo na sebe. Proto je jeho příprava na školu důležitá, jak ze strany mateřské školy, tak i rodiny.

Ve středu 30. března k nám do první třídy zavítali předškoláčci z ostroměřské mateřské školy a ve čtvrtek 31. března předškoláčci z konecchlumské mateřské školy. Děti z posledních ročníků mateřských škol se chystají do naší školy na zápis budoucích prvňáčků. Proto si ještě v týdenním předstihu přišli naši školu prohlédnout, seznámit se se současnými prvňáčky nebo zde objevit své kamarády, podívat se, co všechno se již v první třídě naučili a hlavně, jak probíhá školní vyučování. Po celou dobu je doprovázely jejich paní učitelky z mateřské školy.

Prvňáčci své budoucí spolužáky došli uvítat do školní kuchyňky, kde bylo pro předškoláčky přichystáno občerstvení. Nejdříve se vzájemně představili. Každý předškolák dostal kartičku s obrázkem, kterou „přečetl“. Prvňáci přečetli stejný význam obrázku napsaný na své kartičce tiskacím písmem a svého předškoláka si odvedli k první třídě. Zde si před třídou zahráli na uvítanou vlastní melodii na xylofon a vstoupili. Prvňáčci se mohli pochlubit milou a útulnou třídou.a zavedli budoucí školáky na vybraná místa. Předškoláčci se mohli do výuky aktivně zapojit. Vyzkoušeli si práci na interaktivním panelu, hru Hláska nás probudí a Tleskanou, poznávali exotická zvířátka ze ZOO. Mohli se projít mezi lavicemi a sledovat prvńáčky při práci. Prohlédli si učebnice i sešity a byli zapojováni i do dalších pestrých aktivit.

Obě dopoledne se nám velmi vydařila, byla příjemná i veselá.

 Vlaďka Vondráčková, tř. uč. 1. tř.


29.03.2022

Hra na flétnu (kroužek)

Už druhý měsíc navštěvuje 10 druháčků z áčka kroužek hry na flétnu u své paní učitelky. Děti, které ještě v lednu nevěděly, jak se flétna drží a jak se do ní fouká, se nyní s chutí učí. Hra na flétnu není jenom o foukání, neboli jak řeknou děti pískání, ale také o učení not, správném nadechování a vydechování, postoji, trpělivosti a rytmu. A nutné je zejména pravidelné trénování v domácím prostředí. Každé úterý, kdy kroužek probíhá, se děti vystřídají a ukážou paní učitelce, jak se jim daří a co se již naučily. Dále zahrají 2 – 3 písně, které společně nacvičují, také zkouší hrát i ve dvojici. Jak jim to jde, si můžete poslechnout v červnu na blížících se slavnostech. 

Iveta Macháčková


28.03.2022

Plavecký výcvik (2. A, 2. B a 3. třída) - 2. část

I v měsíci březnu jezdíme na plavání do hořického bazénu. Máme za sebou již sedm lekcí. Všichni se viditelně zlepšujeme – někteří skvěle plavou kraula, jiní dokáží plavat na zádech, další se přestávají bát  a zvládnou potopit hlavu pod vodu. Jak to vypadá během našich lekcí se můžete podívat v galerii.

Učitelé 2. A, 2. B a 3. třídy


25.03.2022

Matematický klokan

V pátek 25. 3. 2022 proběhla na naší škole soutěž Matematický klokan. Soutěž je zajímavá tím, že ve stejný den se jí mohou účastnit děti po celém světě. Žáci řeší celkem 24 úloh ve třech různých obtížnostech a za správné úlohy získávají body, za špatné se jim body odečítají. U nás se zúčastnilo ve čtyřech kategoriích celkem 167 žáků 2. – 9. tříd.

Pět nejúspěšnějších řešitelů v každé kategorii je uvedeno zde:
Cvrček (2. - 3. tř.): Anna Horáková, Mína Hlawatschke, Aneta Rubášová, Matěj Římal, Vojtěch Doubrava
Klokánek (4. – 5. tř.): Anna Nováková, Tomáš Chudoba, Emma Tóthová, Kristýna Kyselová, Matyáš Uherek
Benjamín (6. – 7. tř.): Veronika Henychová, Jaromír Novák, Kryštof Šepek, Patrik Horák, Alfred Hlawatschke
Kadet (8. – 9. tř.): Alex Šepek, Filip Chudoba, Lukáš Kysela, David Horčička, Tereza Bílková

Všem gratulujeme a přejeme zdárné zvládání matematických úloh a rébusů při dalších soutěžích.

Organizátorky školního kola: Lada Vávrová, Dana Hermochová


22.03.2022

Světový den vody (1. třída)

I prvňáčci si připomněli 22. březen jako Světový den vody.

Nejdříve se zamysleli, co je napadne, když se řekne slovo voda a to si zapsali nebo nakreslili na malé lístečky, které pak umístili na velký formát čtvrtky s nápisem VODA. Spolužáky seznámili s tím, co je o vodě napadlo nebo nenapadlo…

V průběhu tematické výuky se postupně hravě dozvídali, jaké má voda podoby, jaká je voda v mořích nebo řekách, jakou má chuť pitná voda, hráli si s kapičkou vody v koloběhu vody, zjistili, kam voda teče, počítali a doplňovali tabulky, v tělocvičně si na téma voda neběžně zacvičili a na tekoucí vodu v naší řece Javorce se šli podívat a zjistit, kolik v ní je vody a zda je čistá. Její hladina se leskla jako zrcadlo, ale poněkud zatmavené …

V příštím roce se prvňáčci vydají na Den vody do čištičky odpadních vod!

V závěru tematického dne si opět zapsali na lístky, co se nového dozvěděli v průběhu celého dopoledne a o své informace se opět se svými spolužáky podělili.

Den vody se nám hezky vyvedl…

Za prvňáčky Vlaďka Vondráčková


22.03.2022

Exkurze ČOV (2. A, 2. B, 3. a 5. třída)

V úterý 22. 3. jsme oslavili Den vody. Čtyři třídy z prvního stupně navštívily čistírnu odpadních vod v Ostroměři. Díky tomu se žáci dozvěděli, kam putuje odpadní voda např. z naší školy, jakými procesy musí projít, aby se mohla vyčištěná vrátit zpět do Javorky. Také bylo zajímavé slyšet, co do odpadu nepatří (a co mnozí z nás do záchodu vhazujeme – tuky, zbytky jídel, vlhčené ubrousky…).

Na památku jsme dostali prospekty, propisky a sodovku. Návštěvu jsme si užili a ještě ve třídách jsme o ní hodně diskutovali.

Za třídní učitele Mgr. Jan Horák


18.03.2022

Lidské tělo (2. B)

V hodinách prvouky jsme se věnovali tématu lidské tělo. Zjistili jsme, že je hodně otázek a zajímavostí, na které chceme znát odpovědi a proto jsme tomuto tématu věnovali celý projektový den. 

Děti si do školy přinesly zvukové knížky, rentgenové a ultrazvukové snímky vlastního těla, encyklopedie. Společně jsme si lidské tělo představili - kosti, svaly, orgány, smysly. Děti pracovaly ve skupinkách a vyhledávaly informace, které potom zapisovaly do pracovních listů a na závěr si vyrobily lapbook o lidském těle.

Získané znalosti si děti procvičovaly formou her (pexeso, přiřazovačky, skládačky) a praktických pokusů na vlastním těle. Projekt žáci završili výrobou modelu plic. Průběh celého projektu můžete vidět v přiložené fotogalerii. 

Michaela Fikarová a Petra Vondráčková


18.03.2022

Návštěva knihovny (1. třída)

V pátek 18. března jsme v rámci českého jazyka zavítali do obecní knihovny.

Paní knihovnice Hana Němečková si pro nás připravila čtenou pohádku O řepě ve dvou podobách. První klasickou pohádku vybrala v knize Pohádky, říkadla a hádanky z Bartošovy Kytice s ilustrací Adolfa Kašpara a druhou moderně pojatou rýmovanou pohádku O veliké řepě převyprávěnou výtvarníkem Chrudošem Valouškem ze souboru dvanácti obrazových knížeček nakladatelství BAOBAB. Pohádky si děti vyslechly a mohly obě porovnat.

Pak si vystřihly a vybarvily pohádkové postavy a společně si zahrály pohádku s papírovými loutkami.

Za prvňáčky Vlaďka Vondráčková, tř. uč.


11.03.2022

Hrnečku vař (1. třída)

Ve čtvrtek 10. března jsme si v 1. třídě uspořádali tematický den „Hrnečku, vař“.

Ve slabikáři jsme si již mohli přečíst pohádku (jsme totiž výborní čtenáři), vyprávěli jsme ji podle obrázkové osnovy a již bez obrázků jsme dovyprávěli její závěr. Pak jsme odpovídali na otázky vztahující se k textu. Poslední otázka zněla: „Víš, jak se vaří krupicová kaše?“ Odpovědi byly různé, proto jsme se přesunuli do kuchyňky. Zde jsme si přečetli na vaření krupicové kaše přesný návod, tedy recept, který jsme porovnali s návodem na sáčku krupičky. Společně jsme se pustili do díla. Každý si mohl vše vyzkoušet – přelévání a odměřování mléka, vážení a sypání krupičky, míchání …

Kaše se nám povedla! Byla přiměřeně hustá! Chutnala jako mandle! …

Snědli jsme si ji samozřejmě z porcelánových hrnečků.

V další hodině jsme si hrnečky vymodelovali, nakreslili a s hrnečky jsme si matematicky pohráli..

Toto tematické vyučování jsme si bezvadně užili.

Prvňáčci a Vlaďka Vondráčková, tř. uč.


11.03.2022

Stopy zvěře (Hurá do přírody)

Kroužek Hurá do přírody se v první části druhého pololetí věnoval pozorování pobytových stop zvěře v okolí školy. Kromě klasických stop nás zaujal okus stromů nebo rozkousané šišky od veverek. I nám se různé důkazy o pobytu zvěře podařilo najít.

Zároveň jsme chtěli mít památku, proto jsme se rozhodli odlít některé stopy. Ten, komu se nepodařilo je objevit, si vytvořil co nejvěrnější napodobeninu. Díky tomu jsme si odnášeli nejen psí stopy, ale i ty od vlků, medvěda nebo dokonce i orla. Při druhé výpravě jsme našli místo plné šlápot od divokých prasat. A tak i podruhé byl náš lov úspěšný…

Jan Horák

  1. Matematická soutěž Pangea 10. 3. 2022
  2. Lapbook – vzduch (3. třída) 10. 3. 2022
  3. Hodina moderní chemie (7. - 9. třída) 4. 3. 2022
  4. Zeměpisná olympiáda - okresní kolo 2. 3. 2022

Strana 3 z 9

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Rychlé odkazy
  • Žákovská knížka
  • Rozvrh
  • Jídelníček
  • Fotogalerie

Prohlášení o přístupnosti


Fakturační údaje

Základní škola Eduarda Štorcha a mateřská škola Ostroměř
Školní 315, 507 52 Ostroměř
IČ 70999121
ID DS: mpwqvii
č. ú.: 1163798349/0800


Základní škola

493 691 225
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Mateřská škola

493 691 292
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Školní jídelna

493 691 412
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.


© 2022 Copyright - Tarole Design